Nelivetomies-kisa ratkesi, jos ei nyt kalkkiviivoilla niin päätöspätkän lähtötelineisiin. Reilussa johdossa ollut Anssi Rytkösen bensapumppu reistaili, eikä hän päässyt lähtemään päätöserikoiskokeelle. Hallitseva mestari Mika Rampanen kiitti ja kumarsi. Hänesta tulisi samalla kolminkertainen Nelivetomies.
Anssi Rytkönen otti isännän otteet ja vei pohjat kummallakin pätkällä ennen taukoa. Rytkösen johto kahden
ajetun erikoiskokeen jälkeen oli jo 14,2 sekuntia.
– Sijoitus on hyvä, mutta pieniä virheitä on mahtunut matkaan. Tiet ovat olleet hyvässä kunnossa, jutteli Rytkönen tauolla.
Kolmannesta sijasta taistelivat Jukka Ketomäki ja Veli-Matti Saarelainen. Hyvin mielenkiintoiset asetelmat olivat myös kamppailu viidennestä sijasta Matti Latvalan, Anssi Laukkasen ja Pekka Karjalaisen kesken. Saarelaisen ulos Rytkönen jatkoi vakuuttavaa menoa myös tauon jälkeen. Arvajaan syntyi 7,4 sekunnin pohja-aika ja ero Rampaseen kasvoi jo 21,6 sekuntiin.
Saarelainen livahti Ketomäen ohitse
Pitkällä ja vaikealla Patajoen erikoiskokeelle alkoi sitten tapahtua. Ensin Ketomäeltä hajosi kytkin. Viime väliaikapaikan jälkeen ajoi Saarelainen ulos. Kärkikaksikkoa lukuun ottamatta muut saivat laskennallisen ajan. Rytkönen ajoi 12,2 sekuntia Rampasta nopeammin ja ero kasvoi 33,8 sekuntiin, joten vain epäonni veisi Rytköseltä voiton. Saarelaisen ja Ketomäen keskeytettyä podiumiin tarrasi Latvala ennen Laukkasta ja Karjalaista. Ei voi olla totta! Kyllä voi! Anssi Rytkösen ylivoimainen johto ei paljoa auttanut, kun auton bensapumppu hajosi jonottaessa Harjun EK:lle. Edessä oli keskeytys.
Mika Rampanen kruisali pätkän ja otti ylivoimaisen voiton. Rampanen on nyt kolminkertainen nelivetomies voittaja.
– Nyt tuli lahjavoitto. Minulla oli alla laina-auto ja testit jäivät niukoiksi. Ei aivan ollut täydellistä luottoa ja Anssi ajoi liian hyvin, hämmästeli Rampanen.
Pätkän pohjat tasattiin Karjalaisen ja Laukkasen kanssa. Laukkasen aika riitti nostamaan hänet kisan
kakkoseksi ohi Latvalan. Karjalainen oli neljäs.