Neste Rallin Ralliareenat ovat ehdolla Vuoden tapahtumaksi ja ”Life Happens. Rally Helps.” -hyväntekeväisyyskampanja Vuoden sponsorointiteoksi. Kumpaakin pääsee äänestämään 11.11. mennessä kilpailun järjestävän Sponsorointi- ja Tapahtumamarkkinointi -yhdistyksen verkkosivustolla (ks. linkit lopussa).
Neste Rallin ohjelmallisista katselualueista, Ralliareenoista, on muotoutunut kolmessa vuodessa sekä yleisöhitti että MM-rallin voimakkaimmin kehittyvä palvelukokonaisuus. Yhteistyökumppaneiden operoimat Ralliareenat palvelivat kisavieraita myös tänä vuonna Suomen MM-rallin kiinnostavimpien erikoiskokeiden varsilla.
Ralliareenoille oli vapaa sisäänpääsy kaikilla erikoiskokeen seuraamiseen oikeuttavilla lipuilla ja joukkoliikennekuljetukset katselualueille kulkivat suoraan Jyväskylän Matkakeskukselta. Kisatunnelmaan pääsi mm. juontajien, tulospalveluiden, tähtivieraiden sekä ruoka- ja ravintolapalveluiden vauhdittamana. Peräti 22,2% Neste Rallin yleisöstä vieraili Ralliareenoilla.
Nesteen ja Neste Rallin yhteinen "Life Happens. Rally Helps." -hyväntekeväisyyskampanja tuki liikenneturvallisuutta AKK:n valtakunnallisen Turvassa Tiellä -ohjelman kautta; viihdytti ja aktivoi autourheilukansaa mediassa, Neste-liikenneasemilla sekä itse Suomen MM-rallissa 26.-29.7.2018. Kesä-heinäkuussa toteutettu kampanja esitteli mm. arjen ongelmia rallin avulla ratkovan Ralli-Pasi -hahmon ja toi autourheilukansalle myyntiin legendaarisilla rallisloganeilla kuvitetut hyväntekeväisyyspaidat.
Äänestä tästä:
Ralliareenat – Vuoden tapahtuma
"Life Happens. Rally Helps." – Vuoden sponsorointiteko
(Kuva: Pihla Liukkonen / AKK)